Rasked inimesed, kas nad ikka on olemas?
Rasked inimesed tekitavad erinevaid emotsioone … mis lõpevad tihtipeale arusaamatuste või lausa konfliktiga. Süvenedes konkreetsetesse juhtumitesse, võib julgelt väita, et enamasti pole olemas inimesi, kelle kohta me võiksime öelda “rasked inimesed”! Küll aga on palju inimesi, keda me ei mõista või kellega me ei oska sobivalt käituda või veelgi hullem, ei tahagi nendega koos töötada.

Tihti öeldakse: “Mulle ei meeldi tema suhtumine!”, mis teatud nurga alt vaadates on õigustatud väide. Keeruliseks teeb aga “ebasobiva suhtumise” konkreetne lahti rääkimine, et üheselt aru saada, millises käitumises ebasobiv suhtumine väljendub ja mida peavad need “rasked inimesed”oma käitumises muutma, et suhtumine oleks õige ja aktsepteeritav.
Toimetulek teistega on suuresti tahte ja oskuste küsimus. Elu muutub oluliselt lihtsamaks, kui me teame, millised on teiste inimeste domineerivad meeskonnarollid, siis oskame ka valida sobiva käitumise, et nendega hea kontakt luua. Seda muidugi eeldusel, et me soovime head kontakti luua ja selle inimesega ka häid suhteid saavutada rääkimata hästi tehtud tööst!
Rasked inimesed omavad meeskonnas kindlat kasulikku rolli, kui nendega sobivalt käituda ja neilt mitte oodata seda, mida nad niikuinii ei tee!
Sageli kerkivad probleemid esile ka sellepärast, et inimesed on liiga sarnased. Neil on ühesugused huvid, sarnased anded ja nende lähenemisviis on samuti ühesugune. Nii on neil raske oma identiteeti kehtestada ning neil ei õnnestu saavutada töösuhetes potentsiaalseid eeliseid.
Kui tahad inimestega head koostööd teha, siis TEE TEISTELE SEDA, MIDA NEMAD SOOVIVAD, et sa neile teeksid! Ära unusta, et see kehtib mõlemas suunas!
Paraku on siiski olemas ka rasked inimesed
Paraku on mõnikord meeskonnas inimesi, kes on enesekesksed, laisad, ebakompetentsed, virisevad või pahatujulised, töötavad meeskonnale vastu või keeravad lausa „käru”, olles sealjuures koormaks nii klientidele kui ka kolleegidele. Nende inimeste muutmisele või katsetesse toimivat töösuhet jätkata ei maksaks panustada liiga palju aega ega energiat.
Selliste töötajate huvisid ei tohi kunagi asetada kõrgemale ülejäänud ettevõtte ja kolleegide huvidest. Need inimesed ise kui ka neid ümbritsevad kolleegid tuleb piinadest võimalikult kiiresti vabastada.
Loe ja kuula Jürgen Rooste luuletust “Ei ole rasket inimest”
Tunned inimest, oskad temaga paremini toime tulla
Püüdke hinnata nende panust teadmiste allikana ja teadmiste otsijana ning paluge neil meeskonna jaoks vajalikke uurimistöid teha.
Ärge jätke neid omaette, vaatamata sellele, et nad ei käi meelsasti teistega läbi ega kaasake neid laialivalguvatesse ja kindlat kava mittejärgivatesse aruteludesse.
Püüdke käsitleda nendega laiemaid probleeme ja tehke ära see, mida olete lubanud.
Ärge püüdke saavutada nendega suheldes pealtnäha üht, aga tegelikult hoopis teist eesmärki ega õõnestage nende jalgealust sellega, et ajate nende selja taga mingit oma „diili” või klaarite isiklikke suhteid
Loe edasi
Intensiivtreening “Enesekehtestamine ja kindel stiil”
Enesekehtestamine on oskus seista oma seisukohtade eest jättes ka teistele sama võimaluse.