Mõistlik juhtimine esimesest päevast alates
Juhtimine ei oota paremaid päevi, juhtimine peab kohe algama õigel moel. See, kuidas uus juht alustab uuel töökohal juhtimisega, mõjutab tema kogu edasist edukust.
Mitmed juhid on vahetanud töökohta, paljud on jõudnud ringiga tagasi samasse ettevõttesse, kust nad mõned aastad tagasi lahkusid. Iga uus juht on alguses kõrgelt motiveeritud ja soovib saavutada edu. Selleks, et esialgne entusiasm ei raugeks lähikuudel, tuleb nii mõndagi silmas pidada.
Suhted juhtkonna ja meeskonnaga
Kunagi ei saa teist võimalust alustada esimest korda. Seetõttu tuleb kohe algusest teha parimal viisil.
Peamised kokkulepped juhtkonnaga tuleb saavutada juba enne lõplikku uue koha vastuvõtmist. Lisaks otsestele eesmärkidele ja tegevusvaldkondadele tuleb kokku leppida ka ettevõtte strateegia põhialused ja väärtushinnangud.
Prioriteetide seadmiseks jaga oma tegevussuunad, lähtudes järgmistest valdkondadest:
- oma visiooni elluviimine;
- seniste takistuste kõrvaldamine;
- kliendi (nii sise- kui väliskliendi) ootuste täitmine;
- tegurid, mille järgi antakse otsene hinnang sinu kui juhi edukusele.
Vajalik on juhtkonna toetus. Esimene kontakt uue meeskonnaga peab alguse saama juhtkonna (juhtkonna liikme) eestvedamisel. Tema tutvustab meeskonnale uut juhti ja annab esmast infot selle kohta, miks just tema sai selle koha ning millised on tema peamised eesmärgid ja tegevusvaldkonnad.
Esimestel päevadel tunnetab meeskond eriti teravalt, kuidas on uus juht oma uuele kohale kinnitatud ja kas tal on selleks ka ülevalt poolt täielik toetus.
Siit saab alguse uue juhi ühe kõige olulisema rolli – liidrirolli täitmine. Pole harvad juhused, kus meeskond on avatud ja konstruktiivne, kuid uue juhi liitumisel muututakse suletuks ja kriitiliseks. See näitab, et ei meeskond ega juht ei ole veel kohanenud uue olukorraga.
Selliste olukordade vältimiseks on parim võimalus tuletada meelde ühte tuntud reklaamlauset: “Räägi inimestega!”. Kasuta JRKd – Juhtimist Ringi Kõndides. Näita eeskuju, suhtle inimestega, kuula ja esita küsimusi, arenda suhteid nii formaalses kui mitteformaalses plaanis. Suhete kujundamisest saab alguse edasine edukus liidrina:
- kohtu ükshaaval kõigi oma meeskonna liikmetega. Saavuta, et nad räägiksid sulle endast ja oma tööst;
- tee seda ka kogu meeskonnaga koos;
- saavuta uued tööalased kokkulepped iga meeskonna liikmega eraldi ja kogu meeskonnaga tervikuna;
- tee seda ka siis, kui need on sarnased juba eelnevatega;
- unusta “uue luua filosoofia”. Anna inimestele aega harjuda uue olukorraga;
- kui plaanid midagi muuta, siis kaalu seda hoolikalt ja valmista oma inimesed selleks ette;
- anna kõigile mõista, et sa ootad neilt ainult kvaliteetset tööd ja lood selleks kõik vajalikud tingimused.
Liidrirolli täitmise aluseks on see, et peamine prioriteet on juhtimine, mitte ise tegemine. Eesmärgid tuleb saavutada meeskonna abil, luues selleks vajalikud tingimused. Planeerimine, organiseerimine, kontrollimine ja liidrirolli täitmine on juhi peamised tegevused, millele lisandub pidev analüüs ja vajadusel muutuste elluviimine.
Saavutamaks juhina edu, tuleb tegevus suunata kolme valdkonda:
- püstitatud eesmärgid tuleb saavutada;
- selleks arenda meeskonda …
- … ja inspireeri inimesi.
Mats Soomre artikkel Äripäevas
Loe edasi
Juhi koolitus meeskonnata on kui autojuhi koolitus autota
Tundub, et ülemus on jälle koolitusel käinud, mõtles Jüri pärast esmaspäevahommikust osakonna koosolekut, kus juht pakatas uutest ideedest ja soovitas töötajatel avameelselt oma muredest rääkida. „Huvitav, varem on juht avameelsust virisemiseks pidanud,“ arutles Jüri ja otsustas edaspidigi oma arvamuse enda teada hoida.
Ojakol saavad juhtimine ja meeskond uue hingamise
Meeskonnad tulevad taas kokku. Enesekindlus ja inimliku kontakti väärtus on täna olulisem kui kunagi varem. Üksteise parem mõistmine ja meie kiiksudega arvestamine annab juhtimisele ja meeskonnatööle uue hingamise. Parimad ideed sünnivad tänu keskkonnavahetusele! Tule avasta enda ja oma meeskonna tegelik potentsiaal hinge ja vaimu kosutaval Ojakol.
Juhtimiskoolitus “Meeskonna juhtimine”
Juhtimiskoolitus on sama palju väljakutseid esitav kui juhtimine ise. Küsimus on tasakaalu leidmises ratsionaalsete ja emotsionaalsete juhtimisvõtete vahel ning äri ja inimeste juhtimise vahel.