Kodukontor paneb proovile nii juhid kui meeskonna

Kodukontor on tulnud selleks, et jääda, kuid sellega ei tohiks üle pingutada. Minu hea klient ütles, et nad vajavad abi, sest inimesed on kodukontoris olles üksteisest lahku töötanud. Peame arvestama, et oleme väga erinevat tüüpi inimesed ja kodukontor võib ka raskusi tekitada. Näiteks need, kes ei pea suhtlemist kõige olulisemaks, tugevad mõtlejad ja analüütikud, tunnevad üldjuhul kodukontoris töötamise üle heameelt, sest keegi ei sega neid ja nad saavad rahulikult oma tööd teha. Ebamugavalt tunnevad end kodukontoris aga need, kes on loomult hästi sotsiaalsed ja head suhtlejad, sest neil puudub igapäevane inimlik suhtluskontakt.
Kuigi peab arvestama, et kõikidele inimestele ei pruugi kodukontor meeldida, saab kodus töötamist olulisemalt kergemaks teha, kui arvestada inimeste tugevusi, lubatud nõrkusi ja varjatud potentsiaali e. teisisõnu meeskonnarolle. Oluline, et ka inimesed ise oleksid teadlikud enda tugevustest ja nõrkustest.
Dr. Meredith Belbin kirjutab raamatus ”Belbini teejuht – kuidas tööl edu saavutada”, et ideaaljuhul toimib hästi oma tugevatele külgedele mängimine ja nõrkade külgede ohjamine nii, et meeskonnas luuakse üksteist täiendav
partnerlus. Kahjuks ei tule selliseid olukordi sugugi sageli ette ja kodukontor muudab selle veelgi keerulisemaks.
Nüüd muutub meeskonnarollide ohverdus tõhusaks võimaluseks olukorrast edukalt välja tulla. Olles teadlikud oma tugevatest meeskonnarollidest saame need teatud ajaks “unustada” ja tuua mängu oma varjus olnud tugevused e. toimetuleku rollid. See loob ideaalse võimaluse nii juhile, inimesele endale kui kogu meeskonnale tõhusaks edasiliikumiseks.
Kuid ohvri toojal on ka omad kahtlused. Peamine on mõte “Kui kaua pean ma olema olukorras, mis ei vasta minu tegelikele tugevustele ja kalduvustele?”. Tavaliselt jäävad sellised sõnadesse panemata küsimused vastuseta. Need ilmutavad end hoopis käitumistasandil ja sellisel viisil, mis teisi üllatab ning vahel ka šokeerib.
Mida saab juht teha, et kodukontor ei tekitaks liigset segadust?
1. Õpi päriselt iseennast tundma
Milline on sinu juhtimisstiil, millised on sinu tugevused ja nõrkused? Arvesta, et vaid vähesed edukad juhid on täiesti puudusteta. Kuidas sina inimestega oled harjunud suhtlema, mida sa pead rohkem tegema, kus rohkem pingutama ja kus hoopiski abi küsima? Kui meeskond töötab suures osas kodukontoris, siis hakkavad juhi tugevused ja nõrkused eriti hästi välja paistma.
Loe täpsemalt: “10 soovitust, kuidas olla parema juht“
2. Õpi tundma oma inimesi oluliselt sügavamalt ja põhjalikumalt
Millised on sinu meeskonna inimeste tugevused ja nõrkused, nende töötamise stiil? Millised on need nõrkused, millega nad abi vajavad? Leia üles nende varjatud tugevused ja sa oled leidnud kasutamata motivatsiooninupu.
Loe täpsemalt, kuidas meeskonda kaugelt juhtida
3. Hakka tugevusi kokku sobitama
Räägi oma stiilist avatult ja tunne huvi teiste inimeste stiili vastu. Õpi inimeste tugevusi kokku sobitama ja kombineerima. Leia maksimaalselt võimalusi sobitamaks kokku töö ja inimeste tugevused. Läheb oluliselt paremaks. Kui inimesed saavad enamuse ajast rakendada oma tugevusi, on kuus korda tõenäolisem, et nad on kõrge pühendumusega.
Loe täpsemalt, kuidas meeskonna pühendumus suureneb 6 sammuga