skip to Main Content

Kodukontor paneb proovile nii juhid kui meeskonna

Kodukontor Põldotsa talus
Kodukontor Põldotsa talus

Kodukontor on tulnud selleks, et jääda, kuid sellega ei tohiks üle pingutada. Minu hea klient ütles, et nad vajavad abi, sest inimesed on kodukontoris olles üksteisest lahku töötanud. Peame arvestama, et oleme väga erinevat tüüpi inimesed ja kodukontor võib ka raskusi tekitada. Näiteks need, kes ei pea suhtlemist kõige olulisemaks, tugevad mõtlejad ja analüütikud, tunnevad üldjuhul kodukontoris töötamise üle heameelt, sest keegi ei sega neid ja nad saavad rahulikult oma tööd teha. Ebamugavalt tunnevad end kodukontoris aga need, kes on loomult hästi sotsiaalsed ja head suhtlejad, sest neil puudub igapäevane inimlik suhtluskontakt.

Kuigi peab arvestama, et kõikidele inimestele ei pruugi kodukontor meeldida, saab kodus töötamist olulisemalt kergemaks teha, kui arvestada inimeste tugevusi, lubatud nõrkusi ja varjatud potentsiaali e. teisisõnu meeskonnarolle. Oluline, et ka inimesed ise oleksid teadlikud enda tugevustest ja nõrkustest.

Dr. Meredith Belbin kirjutab raamatus ”Belbini teejuht – kuidas tööl edu saavutada”, et ideaaljuhul toimib hästi oma tugevatele külgedele mängimine ja nõrkade külgede ohjamine nii, et meeskonnas luuakse üksteist täiendav
partnerlus. Kahjuks ei tule selliseid olukordi sugugi sageli ette ja kodukontor muudab selle veelgi keerulisemaks.

Nüüd muutub meeskonnarollide ohverdus tõhusaks võimaluseks olukorrast edukalt välja tulla. Olles teadlikud oma tugevatest meeskonnarollidest saame need teatud ajaks “unustada” ja tuua mängu oma varjus olnud tugevused e. toimetuleku rollid. See loob ideaalse võimaluse nii juhile, inimesele endale kui kogu meeskonnale tõhusaks edasiliikumiseks.

Kuid ohvri toojal on ka omad kahtlused. Peamine on mõte “Kui kaua pean ma olema olukorras, mis ei vasta minu tegelikele tugevustele ja kalduvustele?”. Tavaliselt jäävad sellised sõnadesse panemata küsimused vastuseta. Need ilmutavad end hoopis käitumistasandil ja sellisel viisil, mis teisi üllatab ning vahel ka šokeerib.

Mida saab juht teha?

1. Õpi päriselt iseennast tundma

Milline on sinu juhtimisstiil, millised on sinu tugevused ja nõrkused? Arvesta, et vaid vähesed edukad juhid on täiesti puudusteta. Kuidas sina inimestega oled harjunud suhtlema, mida sa pead rohkem tegema, kus rohkem pingutama ja kus hoopiski abi küsima?

2. Õpi tundma oma inimesi oluliselt sügavamalt ja põhjalikumalt

Millised on sinu meeskonna inimeste tugevused ja nõrkused, nende töötamise stiil? Millised on need nõrkused, millega nad abi vajavad? Leia üles nende varjatud tugevused ja sa oled leidnud kasutamata motivatsiooninupu.

3. Hakka tugevusi kokku sobitama

Räägi oma stiilist avatult ja tunne huvi teiste inimeste stiili vastu. Õpi inimeste tugevusi kokku sobitama ja kombineerima. Leia maksimaalselt võimalusi sobitamaks kokku töö ja inimeste tugevused. Läheb oluliselt paremaks. Kui inimesed saavad enamuse ajast rakendada oma tugevusi, on kuus korda tõenäolisem, et nad on kõrge pühendumusega.

Kodukontor paneb juhtimise ja meeskonnatöö proovile

Kodukontor Ja Kaugelt Juhtimine

9 võimalust meeskonda kaugelt juhtida

Kas sa oled juhina selleks valmis? Sul võivad olla olemas head tehnilised vahendid aga virtuaaltöö korraldamine on palju enamat. Kas su juhtkond on valmis virtuaalseks hakkama? Kas su meeskond on täis virtuoose või on nad osalised su virtuaalses õudusunenäos?
Loe edasi
Meeskonnatöö, Meeskonnarollid Ja Koostöö

Meeskonnarollide tutvustus ja kirjeldus

Dr. Meredith Belbin: "Meeskonnaroll on soodumus mingil kindlal kombel käituda, meeskonnatöös osaleda ja kaasliikmetega suhelda.“ Kokku on 9 meeskonnarolli, igal omad tugevused ja lubatud nõrkused.
Loe edasi
Juhtimine, Muutused, Meeskond, Koordineerija

Kuidas meeskond muutuste ajal käitub?

Kriisi haripunkt möödub, muutused jätkuvad. Meeskonnatöö, koos pingutamine, usalduslikud suhted ja üksteise toetamine on olulisemad kui kunagi varem. Sellises olukorras on kasulik omada ühist keelt, mille abil kirjeldada, kuidas inimesed saaksid maksimaalselt panustada ja hoida motivatsiooni kõrgel.
Loe edasi
Juhtimine Ja Delegeerimine Tugevuste Põhiselt

Delegeerimine ja juhtimine tugevuste põhiselt

Delegeerimine on üks olulisemaid juhtimisoskuseid, et meeskond töötaks efektiivselt. Traditsiooniliselt jaotatakse tööd inimeste vahel nende oskuste ja ettevalmistuse alusel, kuid ilmselt on paljud juhid kogenud, et kuigi kahel inimesel on täpselt ühesugune kvalifikatsioon, on nende tulemused ja edukus sama tööd tehes vägagi erinevad. Mis on määravam, kas professionaalsed oskused või käitumiseelistused?
Loe edasi
Belbin Meeskonnaroll Tugevused Innovaator

Kuidas meeskonnast maksimum saada, kui kedagi pole kontoris

Kui su meeskond pole kontoris, mida saad sa teha, et neid motiveerida? Kuidas ja kui tihti sa nendega suhtlema peaks? Ja kuidas tuled sa toime pingega, mida virtuaaltöö kommunikatsioonile ja inimlikkusele peale paneb?
Loe edasi
Mats Soomre, Belbin Eesti

Enesekehtestamine keerukas olukorras

Kui kipud vaidlema, vaidle vahelduseks poolt, mitte vastu! Enesekehtestamine algab enda ja teiste paremast mõistmisest, see on kahe inimese vaheline (enamasti) meeldiv vestlus, mis lõpeb (enamasti) mõlemale poolele kasuliku kokkuleppega.
Loe edasi

Mats Soomre

KoostööKunstiKool Belbin Eesti asutaja ja juhtivtreener ning Belbini meeskonnarollide atesteeritud esindaja Eestis. Ta on 23 aastase aktiivse kogemusega treener, kes on on läbi viinud kaugelt üle tuhande treeningu ja koolituse. Kliendi sõnul "Mats ei püüa meele järele olla, vaid hoopis intrigeerib. Sunnib sind kaasa mõtlema, pingutama ja arenema, mugavustsoonist välja tulema – sest vaid nii saab oskusi arendada ja hoiakuid muuta!"

Back To Top
Search